Me kõik teame, et edukate ürituste ja koosviibimiste saladus ei peitu ainult säravates dekoratsioonides või täiuslikult ajastatud esinejates – see on palju enamat. Ürituste õnnestumisel on võtmeteguriks alati inimesed. On selleks siis meeskonnaüritused, kohtumised/koosolekud klientidega või ettevõtte korraldatud konverents, kõige olulisem komponent on ikka inimesed ja nendevaheline suhtlus.
Kas oled märganud, kuidas viimasel ajal räägitakse üha enam efektiivsusest ja kulude optimeerimisest? Me kõik tahame kulusid kontrolli all hoida, kuid üks asi, mille kärpimine on äärmiselt ohtlik – ja me ütleme seda täiesti kindlalt – on inimesed ja nendevahelise suhete kvaliteet.
Uuringud räägivad iseenda eest.
Gallupi hiljutine ülevaade kinnitab, et inimesed, kes tunnevad end läbi ürituste kaasatuna, on 2,7 korda rohkem motiveeritud ja lojaalsed nii brändile kui organisatsioonile. Teisisõnu – inimesed, kes lahkuvad ürituselt emotsionaalselt seotult ja positiivseid elamusi kogenuna, on ettevõtte parimad saadikud. Kui kärpida eelarvet just neilt elementidelt, mis soodustavad koosolemist ja emotsioonide jagamist, kärbitakse tegelikult ettevõtte tuleviku edu.
Kas pole mitte huvitav?
Kui investeerida rohkem aega ja ressursse sellesse, et inimesed tunneksid end osana tervikust, saavutatakse pikas perspektiivis rohkem.
Mida siis teha?
Lähtume põhimõttest: vähem on rohkem, aga vähem mitte tegevustelt, mis inimesi ühendavad!
Kõige olulisem on luua üritusi, kus inimesed saavad tunda, et nad on väärtuslik osa millestki suuremast, saavad arendada suhteid ja kaasa mõelda. Iga väike moment, mis neid tundeid soodustab, annab tagasi mitmekordselt.
Ürituste korraldamise kontekstis tähendab see seda, et edu võti ei ole mitte ainult suursugustes asukohavalikutes või laitmatus tehniliste lahenduste kasutuses, vaid kõige lihtsamates, inimlikult seotud hetkedes. Kui laval kõneleja ei loe ainult teksti ette, vaid tõmbab publiku kaasa, kui osalejad saavad omavahel arutleda ning üksteiselt õppida, siis sünnivad need hetked, mis annavad osalejatele tõelise väärtuse.
Loomulikult mängivad ka kulud olulist rolli, kuid targad investeeringud inimestesse ja nende vajaduste täitmisse tasuvad alati ära. On lihtne arvata, et lõbusad peod on “lihtsalt lõõgastus,” kuid tõde on see, et just need ühised hetked loovad tugevamaid meeskondi ja kliendisuhteid, mis on usaldusväärsed. Need on hetked, mis inspireerivad ja motiveerivad osalejaid ka pärast ürituse lõppu.
Olgem julged investeerima inimestesse – sest just nemad viivad brändi, ettevõtet ja selle eesmärke uutesse kõrgustesse.
“Teod räägivad valjemini kui sõnad!”
Benjamin Franklin