Ürituste korraldamine: käidud, kuuldud, nähtud…

Just nüüd on õige aeg võtta ette suvepäevade planeerimine!
Kuid – kas tundub, et kõik on juba tehtud, kohad käidud? Või saab hoopis paremini?

Windak Valkla Rand Createvents 2024 photo Jakob Meier

Foto: Jakob Meier

Tundub tuttav?
Olete ettevõtte suveüritustega läbi käinud kõik Eestimaa kaunid paigad – Võsu rannast Mooste mõisani, Käsmu kiviklibust Pühajärve sillani. Lavale on astunud kõik tuntud õhtujuhid, bändid on mänginud ette oma parimad hitid ja suurepärane catering on pakkunud juba korduvalt parimat suitsulatikat või peent fine dining’u elamust.
Korraks tekib tunne: Mida veel teha? Kas üldse on võimalik pakkuda midagi uut?

Aga siin peitubki trikk – uus ei pea olema UUS.

Sageli keskendutakse ettevõtete suveürituste planeerimisel sellele, kuidas üllatada, teha midagi täiesti enneolematut. Kuid tegelikult ei pruugi uus asukoht või bänd olla see, mis loob tõeliselt meeldejääva kogemuse. Siin oleks hea mõelda, kuidas teha teisiti sisukalt, läbimõeldult ja ka ettevõtte väärtustest lähtuvalt, tuua sisse uusi ja huvitavaid teemasid ning twiste.

 

Ürituste korraldamine samas kohas, aga uue kogemusena

Alustama peab ikka ja pea alati kohavalikust – ja see võib täiesti vabalt olla sama koht, mis eelmisel ja üle-eelmisel aastal. Kui seal kõik sobis ja meeldis – ei pea tingimata uue koha otsingutesse effortit panema + inimestel ei ole vaja aega sisseelamiseks ja samuti on kohal lihtsam pakkuda oma parimat, kui inimesed juba tuttavad. 

Windak Valkla Rand Createvents 2024 photo Jakob Meier

Foto: Jakob Meier

Olete juba olnud mere ääres? Aga kas olete võtnud selle aja, et päriselt merega suhestuda? Mis oleks, kui seekord poleks see lihtsalt ilus taust, vaid mere sügavam mõtestamine – kas läbi merepäästjate koolituse, paadimatka või hoopis mereäärse vaikuse ja sügava hingamise kogemuse?

Olete kogenud mõisapidusid? Aga kui seekord mõis ei oleks mitte pelgalt peokoht, vaid tegelikult osa lugu rääkivast sündmusest? Võib-olla jalutuskäik ajaloolasega või kohalikest inspiratsiooniallikatest sündinud erimenüü?

Kõik sõltub fookusest ja lähenemisest – tuttavat võib kogeda täiesti uutmoodi, kui muuta viisi, kuidas see läbi viiakse.

 

Keskendu ettevõtte väärtustele – üritus ei ole lihtsalt üritus

Kas ettevõte panustab jätkusuutlikkusse? Siis võiks ka suvepäevad olla sisuliselt rohelised – näiteks plastivaba festival, koostöö kohalike tootjatega või isegi nullkulu põhimõtetel üles ehitatud sündmus, mille puhul suvepäevadel osalejad saavad samuti käed külge lüüa. Näide: ühel eelmise suve suuremal sündmusel oli kogu deko/lillevalik söödav ja osalejad said selle sündmuse lõppedes sisuliselt ära tarbida, raamatuseinad esitluse taustaks tehtud n.ö maha kantud raamatutest ja neid sai jätkuvalt lugeda. 

Kas peate oluliseks oma inimeste vaimset ja füüsilist tervist? Siin saab lisaks ühistele sportlikele väljakutsetele sisse tuua uued vaatenurgad väga headelt praktikutelt kuidas kõike enda jaoks suuremas pildis lahti mõtestada, samuti miks mitte seekord näiteks jooga asemel teha kõik koos NIAt/qigongi? Täpselt nii me eelmisel suvel ka tegime, et tõime sisse väga häid kõnelejaid, kes andsid ka lisaks praktilisi lahendusi ja qigong pakkus uut hingamist ja oli lihtne ja tõhus kõigile kaasa tegemiseks. 

Või on sinu ettevõtte jaoks oluline innovatsioon ja loovus? Miks mitte tuua sündmusele disainmõtlemise töötoad, mängulised lahendused või hoopis tehisintellekti kasutamine meeskonna ülesannetes? Ühel hiljutisel sündmusel panime kogu meeskonna (150 inimest) mängima ühtse sümfooniaorkestrina – ilma igasuguste muusikaliste eeldusteta ja päris viiulite/trummide/tšellode/puhkpillidega. See tunne ruumis oli kirjeldamatu:)

Kui ettevõtte bränding ja sõnumid on hoolikalt läbimõeldud, siis peaks ka suveüritus neid peegeldama. See on võimalus tugevdada seda, kes te ettevõttena olete.

 

Ürituste korraldamisel lisa tuttavale uus kiht ja sügavus

Merck Witer Conference Gala Dinner Seaplane Harbour Tallinn Day 03 Photo Jakob Meier

Foto: Jakob Meier

Kui midagi on juba tehtud, ei tähenda see, et see ei võiks olla veelgi parem ja mõjusam. Mõnikord pole lahendus mitte täiesti uue formaadi loomine, vaid tuttavate elementide taasmõtestamine ja täiustamine. Sageli jäävad olulised detailid ja võimalused tahaplaanile, sest keskendume liiga palju sellele, mis tundub uus ja enneolematu. Tegelikult saab juba tuttavat sündmust muuta palju mõjusamaks, kui sellele läheneda värske pilguga.

🔥 Tavapärase esinemisformaadi asemel miks mitte tuua lavale inimesed, kelle lood ja kogemused on otseselt seotud ettevõtte väärtuste ja eesmärkidega. See loob osalejate jaoks sügavama sideme, sest esinejad räägivad asjadest, mis päriselt resoneeruvad tiimiga.

🌿 Klassikalise sündmuse struktuuri asemel võib fookus olla rohkem sisulisel kogemusel. Kas iga osa sündmusest toetab tegelikult ettevõtte identiteeti ja eesmärke? Kas kõik tegevused ja detailid aitavad edastada sõnumit, mida soovite ettevõttena edasi anda? Struktuuri kohandamine võib muuta kogu sündmuse mõjuvõimsamaks.

Uus ei pea tähendama „midagi täiesti erinevat“. Mõnikord piisab sellest, kui lisada sügavust, mängulisust ja tähendust, et sündmus saaks täiesti uue mõõtme.

 

Tee teadlikke valikuid, mitte lihtsalt “midagi uut”

Kui ettevõtte sündmused on muutunud liialt rutiinseks, peitub lahendus olemasoleva paremaks tegemises🙂 Keskendu detailidele, vii sündmus sügavamale tasandile ja kasuta seda ettevõtte väärtuste edastamiseks.

Kui suvepäevad on läbimõeldud, tähenduslikud ja tõeliselt ettevõtte DNA-le vastavad, võib isegi juba nähtud, kuulatud ja tehtud asi saada täiesti uue elu.

Ja see – mitte uue tegemine lihtsalt uue pärast – on tõeline sündmuskorralduse meisterlikkus.

Ja kui kõiges selles kaasamõtlemist või abi vajad – tead kust meid leida, eks:)